خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/19 - 11:12
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
جلال‌زاده در نطق میان دستور:

قرارگاهی برای غلبه بر تنش آبی در سال آینده تشکیل شود

نماینده مردم ارومیه در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه مطلع از تلاش های دولت برای کنترل تنش‌های آبی هستیم،گفت: این تلاش‌ها کافی نیست و باید قرارگاهی برای غلبه بر تنش آبی به ویژه در سال آینده در کشور تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وحید جلال زاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت جمعی از هم وطنان بی‌گناه در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را به محضر آقا امام زمان و مقام معظم رهبری و به پیشگاه  ملت ایران تسلیت عرض می کنم و از دستگاه های ذی ربط در حوزه های امنیتی ، اطللاعاتی انتظامی و نظامی برای برخورد جدی‌تر با تروریست‌هایی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند می‌خواهم که قویاً زمینه‌های چنین اقدامات ضد امنیتی را با تمام قدرت همچون گذشته کور کنند.



وی افزود: همچنین از وزارت خارجه هم می‌خواهیم که فشارهای لازم دیپلماتیک را به کشورهای پاکستان و افغانستان و برخی از دولت های حامی از تروریست‌ها آورده و حجت را بر آنها تمام کنند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم است،گت: البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعزام هیئت‌های مربوطه هم برای حادثه راسک و هم حادثه کرمان، گزارش‌های میدانی و دقیقی را تهیه کرده که انشالله به محضر ملت ایران و نمایندگان تقدیم خواهد کرد.



جلال زاده در ادامه با گرامی داشت یاد و نام شهید سردار احمد کاظمی و یاران دلاور وی در سال 84 که به شهدای عرفه لقب گرفته اند، گفت: همچنین یاد کشته شدگان پرواز 277 ایران ایر در ۱۹ دی سال ۱۳۸۹ در ارومیه عزیز  را گرامی می‌داریم و به یاد همه آنها صلواتی را هدیه می‌دهیم.



جلال زاده تاکید کرد: در چند روز گذشته شاهد مالچ پاشی در سطح دریاچه ارومیه بودیم که نگرانی هایی را در افکار عمومی ایجاد کرده است که نکند خدای ناکرده مسئولین از احیای دریاچه ارومیه ناامید شده‌اند و کار این دریاچه را تمام شده می‌دانند لذا از مسئولین امر می خواهم با مردم سخن بگویند و درباره اقدامات عملی که برای این دریاچه انجام داده اند، توضیح دهند.



وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در چند سال گذشته  حال و اوضاع خوبی نداشته است، بیان کرد: ما از اقداماتی که انجام شده تشکر می‌کنیم اما اصلاح الگوی کشت و گسترش جهادی آبیاری قطره‌ای، انتقال پساب تصفیه خانه‌های تبریز به دریاچه ارومیه و دیگر اقدامات مصوب باید به سرعت و قطعیت ادامه پیدا کند.



جلال زاده با بیان اینکه مردم پیگیر اقدامات عملی برای احیای دریاچه ارومیه هستند،گفت: از مدیران ملی و محلی می خواهم در خصوص مشکلات  و مسائلی که مردم را آزار می دهد به مانند گرانی‌ها در کالاهای اساسی، بیشتر از این با مردم سخن بگویند و مشکلات را با مردم مطرح کنند. مردم همواره نشان دادند که این‌ موارد را  اگر صمیمانه و عالمانه گفته شود، می پذیرند.



این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مطلع از تلاش های دولت برای کنترل تنش‌های آبی هستیم بیان کرد: این تلاش‌ها کافی نیست و باید قرارگاهی برای غلبه بر تنش آبی به ویژه در سال آینده در کشور تشکیل شود.



وی با بیان اینکه ارومیه خود شهر آب است، بیان کرد:  ارومیه امروز در محاصره کم آبیست.از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس حاضر شود و در خصوص کشته شدگان جاده‌های استان آذربایجان غربی و همچنین به نتیجه نرسیدن آزادراه‌های ارومیه به تبریز بعد از 12 سال به مردم و خانه ملت پاسخ بگوید.



جلال زاده تصریح کرد: دولت و مجلس همگام و همراه برای ارتقاء حقوق، به ویژه بازنشستگان تلاش می‌کنند و انشاالله امیدواریم گام اول همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ آغاز شود.



وی بیان کرد:افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو بر همه کارگزاران جمهوری اسلامی فرض و واجب است و باید تلاش کنیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری درباره افزایش مشارکت، سلامت انتخابات و ایجاد رقابت واقعی در میدان انتخابات به امنیت مردم محقق شود.



این نماینده مجلس تاکید کرد:بنده باید عرض کنم که آموزش و پرورش در همه استان‌ها چه در بحث نوسازی و چه در بحث پرورشی درگیر مسائل جدیست که مجلس شورای اسلامی باید یک جلسه ویژه برای این موضوع در نظر بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374336
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار